keskiviikko 27. lokakuuta 2010

Avaruusneula

Jos olis aika sille Seattle-postaukselle, kun reissustakin on jo kaks viikkoa?

Mitenköhän päin sitä lähtis muisteleen koko reissua.. hmm? Noh, perjantai otettiin koulusta vapaata ja aamulla liian aikasin lähettiin körötteleen kohti Seattlea (btw, en joutunut takapenkille host-siskojen kanssa, huh). Perillä oltiin aamupäivästä, kun matka kestää about 2½ tuntia.
   Seattle-turnee alotettiin Omin (Moniquen äiti) luota, minne Monique jätti mut ja tytöt ja lähti Daven kanssa viettään hääpäivää johonkin läheiselle saarelle. Omi + tytöt -tiimillä lähettiin Seattle Aquariumiin, missä oli kaiken näkösiä ja kokosia ja varmasti tuntusiakin kaloja ja mursuja sun muuta jännää. Merenelävien jälkeen poikettiin Starbucksin kautta HENNESILLÄ vähän shoppailemassa mun pyynnöstä! Huippua. Sekosin päästessäni sinne H&M:lle, mutta onneks vaan vähän, niin vähän ettei tarvinnu hävetä! :D

Puoli päivää siinä meni kierrellessä downtownia ja sitten suunnattiinkin jo tyttöjen pikkuserkuille, missä yövyttiin eka yö. Illalla kokkailin Barbin (hehheh) eli pikkuserkkujen äitin kanssa vähän lihapullia ja sitten se piteli mulle kyselytunnin, että miten mulla nyt sujuu tää elämä täällä Ameriikoissa. Nukkumatti tuli aika nopsaan illalla, sitä se Seattlen kiertely teetti.
   Lauantaiaamuna vähän vaan pörräiltiin ja hengailtiin pikkuserkuilla. Puolenpäivän aikaan lähdin Rossin, eli Daven serkun mukaan 4 korttelin päähän hakeen vähän tuoretta bagelia ja tuorejuustoo lounaaks ja nam nam kun olikin hyviä! Se oli jotenkin niin Jenkkimäinen hetki vaan kävellä siellä niitä katuja ja käydä nappaamassa bageleita messiin ja suunnata takas kotiin. En tosin tiedä mistä johtuu.. Matkalla bagel-kahvilaan Ross tiputti niinkin ilonen pommin mun korville ja kerto, että mun englannin kielioppi on huomattavasti parempi kun viime kerralla!! Melkein hypin ilosta sillä bagelimatkalla ton kuullessani! Ihan huippua! Itsehän en siis huomaa vieläkään mitään kehitystä, ja aika ajoin tulee jopa niitä hetkiä, kun tuntuu että osaan huonommin englantia kun tänne tullessa.
   Lauantaina päivällä lähdettiin sitten kokoonpanolla McFadden x 5 + Salminen, Seattlen iltapäiväruuhkiin ja kohti sitä kuuluisaa Space Needleä. Aluks luulin, etten sinne tällä Seattlen reissulla pääsis, mutta Barb pelasti mun päivän ja vei meidät sinne! Hissimatka kesti Needlen huipulle 41 sekuntia ja seisoa pällistelin nenä hissin ikkunassa kiinni ja ihastelin maisemia. Wau. Sieltä huipultakin oli toki hienot näkymät ja kuviakin räpsin muutamia.

Yllä oleva kuva räpsästiin siellä Space Needlen hissiin jonottaessa ja siellä huipulla sen sai sitten koodia vastaan käydä laittamassa itselle sopivaksi ja lähettää omaan tai kaverin sähköpostiin.
   Lauantaina illan suussa vaihtui taas majapaikka ja sillä kertaa mentiin Moniquen siskolle Chrisille. Illalla käytiin vuokraamassa leffa ja vähän kävelemässä jossain päin Seattlee, ei mitään hajua tarkemmista koordinaateista. Nukkuun koitettiin mennä aikasin, koska sunnuntaiaamuna oli tiedossa aikanen herätys. Chris ja hänen naisystävänsä omistaa kahvilan, joka on erityisen suosittu aamupala mesta ja ne halus näyttää sen paikan mulle, niin siinä sitä herättiin sitten sunnuntaiaamuna klo 7.30 ja lähettiin tyttöjen kanssa Dish'iin. Dish on ehkä 4 korttelin päässä Chrisin kotoa, mutta siinä vaiheessa kun kello on 7.45 sunnuntaiaamuna ja ulkona on säkällä +5 lämmintä niin ei oikein huvittais kävellä edes tota matkaa! Mutta kyllä se oli sit sen arvonen kävelymatka, oli meinaa hyvä aamupala!
   Sunnuntai-iltapäivään kuului vielä Moniquen mummon 96-vuotis lounas ja vähän nähtävyyksien kiertelyä ja sitten painuttiinkin jo kotiin!

Tykkäsin Seattlesta tosi paljon ja toivon sormet ristissä että pääsisin sinne vielä pian uudestaan ja tekeen uusia juttuja!

<3lla Vilma

1. ihanan näköstä :) ja teidän kaverikuva on kohtuu nice!

2. tee ida, en oo muistanu laittaa mihinkää näistä kolmesta kommentista nim.

3. joo tajusin kyllä kuka siel,ä kirjottelee! Oli kohtuu nättiä joo, lyö kyllä Yakimazan ihan kuus-nolla kartalta.

4. Toisin sanoen skipataa si koko Yakimaza, kun tullaan jenkkilään :D
    ida

5. Eli treffataan Nykissä sitten! :D Se lyö meinaan Seattlenkin ihan 6-0, ja Yakima ei ylrtäkä tohon kategoriaan... :D